5 ok, amiért fontos a többnyelvű ügyfélszolgálat

 

Manapság minden cég számára fontos, hogy hatékonyan tartsa a kapcsolatot vásárlóival, ügyfeleivel. Az e-commerce és a home office ma már mindenki számára napi rutin, így az ügyfelek a világ bármely pontjáról megvásárolhatják a termékeket, szolgáltatásokat és pár perc alatt lezárulhat a tranzakció. Ettől függetlenül elkerülhetetlen, hogy a vásárlók néha nehézségekbe, problémákba ütközzenek, amelyek miatt az ügyfélszolgálathoz kell fordulniuk. Most öt pontban mutatjuk be, milyen hozzáadott értéket képvisel az ügyfelek számára a többnyelvű ügyfélszolgálat.

1. Több ügyfél érhető el különböző csatornákon

Kis túlzással minden nap találhatunk egy új kommunikációs csatornát. A telefononos, e-mailes elérhetőségek, a vállalati honlap mellett ma már a kommunikációs alapfelszereltség része a jelenlét olyan közösségi felületeken, mint a Facebook, az Instagram, vagy akár a Viber és a WhatsApp. A társadalmi változások az információcserére is hatással vannak, a fiatalabb generáció talán szívesebben kérdez írásban, mint telefonon. Az írásbeli kommunikációt nagyban támogathatják automatizált eszközök, például a chatbot technológia, melynek segítségével a gyakori kérdések azonnal megválaszolhatók a nap bármelyik percében.

2. Személyre szabott megoldásokat kínál

A technológiai megoldások fejlődésének köszönhetően ma már egy kattintással elérhető bármelyik kontinens, így egyre több országból érkezhetnek érdeklődők cégünk honlapjára, közösségi felületeire. Minden minőségi szolgáltatást nyújtó contact center vállalkozás alapvető jellemzője a rugalmasság, az alkalmazkodókészség, az empátia, és az igény a folyamatos fejlődésre. Fontos, hogy az ügyfélszolgálaton dolgozó munkatársak szakértők legyenek, hogy segítőkész, türelmes, proaktív hozzáállással lelkiismeretesen szolgálják ki a hozzájuk forduló ügyfeleket, alkalmazkodva a megbízók igényeihez, ügyfélköréhez akár nemzetközi szinten is.

3. Magasabb minőséget ad az anyanyelvi támogatás

Az ügyfélszolgálat, a customer service akkor működik jól, ha mindenki számára a legkomfortosabb, professzionális szolgáltatást nyújtja. Ennek egyik alapköve, hogy ne legyen a partnerek közötti nyelvi akadály, hogy beszéljünk az ügyfél nyelvén szó szerint és átvitt értelemben is. A United Call Centers az at home modell rendszerű szolgáltatások révén akár 150 ország nyelvét képes támogatni natív munkatársakkal. Potenciálisan szinte bármilyen nyelv és nyelvjárás elérhető, a széles körben beszélt világnyelvek mellett, mint az angol, a német, a francia, egészen az egzotikus dialektusokig, nyelvjárásokig.

4. Sokrétű feladatokat lát el

Egy többnyelvű contact center számos feladatban segíti partnereit. Talán közhely, de ügyfélszolgálatra voltaképpen bárkinek szüksége lehet, akinek vannak ügyfelei. Egy customer service szolgáltatást végző contact center nem csak az általános kérdéseket válaszolja meg telefonon, írásban, vagy akár többé-kevésbé automatizált formában, de olyan feladatokat is elvégez, mint rendelések felvétele, nyomonkövetése, extra szolgáltatások értékesítése, techikai segítségnyújtás, ezen felül több szinten támogathatja a sales tevékenységet is. Különböző okokból - költségek, emberi erőforrás, vagy épp a megfelelő technikai infrastruktúra hiánya - nem mindenkinek éri meg saját csapatot fenntartani ezekre, így ma már rengetegen foglalkoztatnak kiszervezett, szaknyelven BPO - Business Process Outsoucing - vállalkozásokat a  telekommunikáció, az elektronika, az egészségügy, a pénzügy, az autóipar, vagy akár a szórakoztatóipar területén is.

5. Több munkalehetőséget ad

2020 tavaszán a világ legtöbb cége otthoni munkavégzésre váltott, és sokan a pandémiás korlátozások feloldásával sem álltak vissza teljes egészében a hagyományos munkarendre. Bár minden érmének legalább két oldala van, tapasztalat, hogy a home office a BPO customer service területén remekül kiegészíti a klasszikus, irodában történő munkavégzést, sőt teljesen helyettesítheti is. Emellett kiváló lehetőséget jelent a részmunkaidős foglalkoztatásra, megváltozott munkaképességűek alkalmazására is.

Sok munkatársunk számára jelent nagy könnyebbséget, hogy a munkavégzést illetően nincsenek helyhez kötve, és zavartalanul dolgozhatnak akár úgy is, hogy az év egyes szakaszait más-más országokban töltik. Egy at home modellben dolgozó operátornak csak erős nyelvtudásra, kiváló kommunikációs készségekre, és internetelérésre van szüksége. A munka és a magánélet jobb egyensúlya, a kevesebb kötöttség csökkenti a fluktuációt. Állandó, sokoldalúan és magasan képzett csapattal pedig sokkal könnyebb minőségi szolgáltatást nyújtani, legyen szó bármilyen alkalmazási területről.

Ha kíváncsi egy nemzetközi BPO call center vállalat mindennapjaira, tapasztalataira szakmai és más területeken, iratkozzon fel hírlevelünkre, melyben havonta ajánljuk a UCC Press Room legérdekesebb tartalmait!