A UCC a Global Compact tagja
A UCC a világ 12,000 vállalatával együtt az ENSZ Global Compact szervezetének tagja, mely a világ legnagyobb fenntarthatóságot megcélzó szervezete.
A Global Compact céljai:
- A vállalati stratégia és üzletmenet Tíz Alapelv szerinti vezetése, az emberi jogok, munkajog, környezetvédelem, és korrupcióellenesség jegyében.
- Stratégiai lépések megtétele a nagyobb társadalmi célok eléréséért, úgy mint az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljai, az együttműködésre és innovációra fókuszálva.
Emberi Jogok
Emberi jogok
- alapelv: A vállalatoknak támogatnia és tisztelnie kell a nemzetközileg elismert emberi jogok védelmét.
- alapelv: A vállalatoknak biztosítaniuk kell, hogy semmilyen módon nem vesznek részt az emberi jogok megsértésében.
Munkajog
- alapelv: A vállalatoknak el kell ismernie a csoportosulás és kollektív tárgyalás jogát.
- alapelv: A kényszermunka és a kötelező munka minden formáját meg kell szüntetni.
- alapelv: A gyermekmunka teljes megszüntetése.
- alapelv: A munkáltatással és foglalkoztatással kapcsolatos mindennemű megkülönböztetés megszüntetése.
Környezetvédelem
- alapelv: A vállatoknak támogatnia kell a környezeti kihívások elővigyázatos megközelítését.
- alapelv: A vállalatoknak széleskörű környezeti felelősségvállalást népszerűsítő intézkedéseket kell hoznia.
- alapelv: A vállalatoknak támogatnia kell a környezetbarát technológiák fejlesztését és elterjedését.
Korrupció-ellenesség
- alapelv: A vállalatoknak küzdenie kell a korrupció minden formája ellen, beleértve a zsarolást és megvesztegetést.
Etikai Kódex
A vállalat alapvető normái és viselkedési szabályai rögzítése érdekében jött létre a United Call Centers Kft. (UCC) emberi értékeinek hangsúlyozását és együttműködési kapcsolatok működését elősegítő Etikai Kódexe.
A UCC call center szolgáltató vállalat, olyan emberi erőforrás kiépítésén dolgozik évtizedek óta, akik hatékonyan és maximális szakmai felkészültséggel tudják végezni a vezetőkkel, munkatársakkal, és elsősorban az ügyfelekkel történő asszertív kommunikációt.
Az Etikai Kódex bevezetésével szeretnénk olyan cselekvési és magatartási mintákat nyújtani a munkavállalóknak, melyeket be tudnak építeni a partneri és ügyfélkapcsolataikba, ezzel elősegítve a minőségi munkavégzést és erősítve a munkavállalói elköteleződést.
A jelen Etikai Kódex a United Call Centers Kft. minden munkavállalójára, így a vezetőkre és a tulajdonosokra is egyaránt vonatkozó alapvető szabályokat tartalmazza.
A UCC erkölcsi normái
- A törvényi és jogszabályi előírásoknak megfelelő eljárás, személyi és munkaügyi felelősség, üzleti tisztesség, méltányos és igazságos javadalmazás egyéni erőfeszítések és iparági színvonal szerint.
- Emberi méltóság, személyiségi jogok, magánélet tiszteletben tartása, egyenlő bánásmód, esélyegyenlőség. A vezetők tartsák tiszteletben a munkatársak magánéleti szféráját, a munkatársak magánéleti kommunikációja ne sértse a UCC tisztességes üzleti politikáját.
- Ideális munkahelyi környezet megteremtése, biztonságos munkavégzés biztosítása, egyénre szabott irodai környezet, munka- és tűzvédelem, foglalkozásegészségügy, elsősegélynyújtás biztosítása.
- Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás,véradás, adományozás, jótékonysági kezdeményezések tevékeny támogatása.
- Környezettudatosság, a munkavállalók környezeti tájékozottságának, érzékenységének növelése, hogy egyéni döntéseik soránt megjelenjen a tudatos etikai magatartás (pl. szelektív hulladékgyűjtés, egészséges életmód, műanyagmentesség, stb)
A munkavállalók erkölcsi normái
- Általánosan elvárható tisztességes magatartás, a munkaszerződésben és munkaköri leírásban foglaltak maradéktalan betartása, az alapvető emberi értékek és közösségi elvárások teljesítése.
- Együttműködés és csapatmunka, alá- és mellérendelő viszonyokban egyaránt, beleértve a partneri, és munkatársak egymás közötti kapcsolatát. A UCC betartja és betartatja a Munka Törvénykönyvében szabályozott előírásait.
- Tájékoztatási kötelezettség és kommunikáció, az érintettek kötelesek egymást minden olyan tényről, adatról, körülményről vagy ezek változásáról tájékoztatni, amely a munkaviszonnyal összefügg, mely kötelező érvényű a Munkavállalóra és a Munkáltatóra tekintve is.
A UCC alapvető kommunikációs stílusa a barátságos és udvarias modor, tiszteletteljes és kedves hangnem, amivel bizalmas légkört teremtünk minden esetben. Fontosnak tartjuk, hogy a kommunikációban ezek az irányelvek érvényesüljenek, legyen az partner vagy közvetlen munkatárs felé történő megnyilvánulás. - Titoktartási kötelezettség, minden munkavállalóval szemben egyértelmű követelmény, hogy a Munkáltatóval, annak tevékenységével, szerződéses kapcsolataival, Megbízóival összefüggésben tudomására jutott valamennyi bizalmas információt, üzleti titkot, adatot időben korlátozás nélkül megőriz, illetéktelen fél részére nem ad ki.