Legfrissebb híreinkPress Room

Szerdán ismét Karrieralapozó a Debreceni Egyetemen

Ezúttal a munkajog és a humánerőforrás menedzsment alapjaival ismerkedhetnek a hallgatók

Október 13-án, szerdán ismét Karrieralapozó az üzleti szolgáltató szektorban a United Call Centers közreműködésével! A DBSC Debrecen Kerekasztal sorozatának soron következő eseményén Munkajogi és HR alapok címmel tart előadást Tóth Evelin, a Transcosmos HR munkatársa, és Dr. Kovács Norbert, cégünk humánerőforrás vezetője és jogtanácsosa tart előadást a Debreceni Egyetem hallgatóinak.

Az előadás célja, hogy a hallgatók a munkajog alapjai mellett megismerhessék humánerőforrás menedzsment folyamatait a toborzástól, kiválasztástól az integráláson és a teljesítményértékelésen át az egyén- és szervezetfejlesztési kérdésekig, beleértve az olyan funkciókat is, mint az oktatás, tréningek, vagy a kommunikációs segítségnyújtás.

A szerdai előadással kapcsolatban Norbert előzetesen a következőket mondta el nekünk:

„Mivel véges a rendelkezésre álló idő, egy-egy ilyen alkalom során mindig kicsit madártávlatból közelítünk az adott kérdésekhez, de biztos vagyok benne, hogy sokak számára hasznos ismereteket adunk majd át. Fontos, hogy foglalkozzunk ezzel a témával, hiszen nemcsak a pályakezdő fiatalok ismeretei hiányosak, de sokszor azok sem rendelkeznek mélyebb tudással, akik adott esetben évtizedek óta a munkaerőpiac szereplői. Ha tudjuk, mi miért történik a munkajog vagy a HR területén, könnyebb nekivágni életünk új, munkával kapcsolatos szakaszának, hiszen olyan dolgokról beszélünk, melyek akár az általános alapműveltséghez is tartozhatnának. Akik ezekkel az alapokkal tisztában vannak, azokat biztosan kevesebb meglepetés éri a munka világában.”

Persze ezt nem úgy kell elképzelni, hogy a hallgatóknak mindenféle száraz jogi meghatározásokat kell jegyzetelniük több órán keresztül. A közönség ezúttal is a szokásos jó hangulatú, interaktív előadásra számíthat.

„Arra törekszünk, hogy gyakorlati példákon keresztül, szórakoztató formában adjuk át a szükséges ismereteket a hallgatóknak. Hogy milyen egy munkaszerződés, egy munkaköri leírás. Mi a különbség a kötött és a rugalmas munkarend között, mik a munkaidőbeosztások szabályai? Hogyan lehet használni a munkaközi szüneteket, az ebédszünetet, a pihenőidőt, mi számít túlórának, mi készenléti időnek? Kinek mennyi szabadság jár, lehet-e visszarendelni valakit megkezdett szabadságról, és végül - mintegy keretbe foglalva a témát - hogyan lehet adott esetben megszüntetni a munkaviszonyt? Az előadás tehát ebben az esetben egy interaktív eseményt jelent, amibe folyamatosan bevonjuk a hallgatókat is. A HR-ről szóló részben pedig fontos szerepet kap az ember szervezetben betöltött szerepe, és annak sokszor meglepő vonatkozásai.”

Ez a mostani már negyedik rendezvény lesz a sorozatban. A szeptember 22-én lezajlott második előadás vendége a United Call Centers részéről Szmolinka Zsolt ügyvezető igazgató volt, aki a következőket mondta el az eseményről:

„Nagyon jó hangulatú másfél órában volt részünk azon a szerdai délutánon. Mivel a kurzust bárki látogathatja az Egyetem hallgatói közül, teljesen vegyes közönség tartott velünk, informatikusok, bölcsészek éppúgy, mint gazdasági, kereskedelmi, vagy épp marketinges szakirányon tanulók. Az előadás során a teljesség igénye nélkül olyan kérdések kerültek szóba, mint hogy mik BPO ágazat jellemzői karrierorientáció szempontjából, milyen szinergia lehet a fiatalok elképzelései és az üzleti szolgáltató szektor által kínált lehetőségek között?

Már kezdésként csináltunk egy interaktív felmérést Mentimeter segítségével, melynek során kiderült, hogy még ha minden szakmai definícióval nincs is mindenki tisztában, maga a szektor, és az olyan alapfogalmak, mint a shared service center, a call és contact center, nem ismeretlenek a diákok számára. Azt látjuk, hogy sokak számára vonzó ez a szektor, hiszen rengeteg pozíciót és fejlődési lehetőséget kínál sikerre éhes, motivált diákoknak, egyben jó kiindulási pontot az egyetem elvégzése után. Sokan akár hosszabb időn át is az ágazatban maradnak - ezt saját példámmal is igazolhatom, de mondhatnék számos más munkatársat a United Call Centers csapatából. A résztvevők sokszínűsége fontos jelzés azt illetően, hogy ez a terület bárkinek nyújthat kihívást és karrierlehetőséget egyaránt.”  

A szeptemberben indult Karrieralapozó egészen december 8-ig tart, amikor is egy nagyszabású záróesemény, a DBSC Coffee Talk teszi fel a koronát a sorozatra, a Debreceni Egyetem „Audmax” (Auditorium Maximum) termében.

További információk a Debrecen BSC Kerekasztal weboldalán és Facebookján!