A Debrecen Televízió „Esti közelkép” című műsorának vendége volt december 1-jén a DBSC Kerekasztal képviseletében Hosszu Róbert, az NI Hungary, és Szmolinka Zsolt, a United Call Centers ügyvezető igazgatója. A műsorban Vojtkó Róbert vezetésével olyan témák kerültek szóba, mint a Kerekasztallal kapcsolatos általános tudnivalók, a Dorkász Szolgálat Kék Vödör kampányának támogatása, illetve a társadalmi felelősségvállalás fontossága.
A DBSC Kerekasztallal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat Róbert úgy összegezte, hogy bár Debrecenben több mint egy évtizedes múltja van az üzleti szolgáltatóközpontoknak, ez a fajta ipari szegmens, a régióban nem feltétlenül ismert mindenki számára. Ezért alapította meg a Kerekasztalt három évvel ezelőtt még hét vállalat. Az együttműködés célja, hogy közös erővel próbálja minél közérthetőbbé, minél inkább ismertté tenni a régióban az üzleti szolgáltatószektort, ezzel segítve azt is, hogy a jövő tehetségei felfedezzék a szegmensben bejárható karrierlehetőségeket.
„Ma már kilenc vállalat az, aki a saját brandjét a háta mögé téve, egy nemes ügyet közösen képviselve próbálja azt segíteni, hogy a jövő tehetségei minél inkább megismerjék ezt a fajta, azt gondolom, nemzetközi karrierutat.”
A kezdeményezés sikerességét illetően Róbert elmondta, hogy a DBSC Kerekasztalnak több komoly programot sikerült beindítania az elmúlt három évben; angol, német, francia, holland, és magyar nyelven folytatnak olyan kurzusokat, melyek során több mint 500 diákot tanulhatnak arról évről évre, milyen kompetenciák szükségesek ahhoz, hogy sikeresek tudjanak lenni nagyvállalati környezetben, az üzleti szolgáltatószektorban. A képzések az egyetemi programok mellett a középiskolai oktatást, a tanárképzést is érintik, hiszen nagyon fontos, hogy a diákokat milyen inspirációk érik a karrierorientáció során. Ezzel a kilenc cég által támogatott, nemzetközi szinten is feltűnést keltett kezdeményezés egyedülállónak tekinthető nem csak országos, de európai szinten is.
Szmolinka Zsolt hozzátette, hogy a siker akkor igazán tapintható, ha belegondolunk, hogy mára több mint ötezer munkavállaló dolgozik ebben a szektorban, és legalább ugyanennyi diákot, középiskolást, és egyetemistát ér el a Kerekasztal az egyetemi kurzusok, pályaorientációk révén. Emellett a kezdeményezésben részt vevő cégek mind szignifikáns, számokban és százalékosan kifejezhető növekedést produkálnak, és az egész ágazat felszállóágban van. Az üzleti sikerek mellett ugyanakkor hangsúlyos szerepet kap a társadalmi felelősségvállalás is. Zsolt erről így beszélt:
„Nagy büszkeséggel tölt el minden tagvállalatot itt a Debreceni Kerekasztalnál, hogy az életünk szerves részét képezi a társadalmi felelősségvállalás, az emberi jóság mellett, amit igyekszünk a mindennapi életben is kommunikálni, beépíteni a munkatársaink DNS-ébe. Nagyon fontos, hogy ez ne csak egy-egy ünnepnapon jelenjen meg, hanem egész évben tartsuk szem előtt, hogy vannak rászorulók, akikért igenis tudunk tenni.”
Zsolt szerint az, hogy az ágazatban több ezer munkavállaló dolgozik, és legalább ilyen számú fiatal vesz részt a képzéseken, nem csak szavak szintjén ró felelősséget Kerekasztalt alkotó cégekre, ezért is támogatja idén mind a kilenc cég a 2021-ben Magyarországon harmincadik születésnapját ünneplő Dorkász Alapítványt Kék Vödör kampányát, az adományokon túl közvetlen részvétellel is. Róbert szerint az is nagyon fontos, hogy a tettek mellett a jótékonysági aktivitások inspirálják a munkavállalókat, és a régió lakosságát egyaránt.
„Szerintem, (…) látva azt, hogy például a járvány milyen nehézségeket hozott, ez a szemlélet felértékelődik a világban. Amikor kilenc nagyvállalat önzetlenül összefog, és még ebben is együtt próbál lépni, az nagyon inspiráló tud lenni, és nagyon büszke vagyok arra, hogy ezt így végre tudjuk hajtani.”
Természetesen minden jótékonysági akció szemléletformálás is egyben. Zsolt erről így beszélt:
„Nem csak azokról beszélünk, akik most a Kék Vödröket összeállítják, kiszállítják, hanem az ő családjaikról, gyerekeikről. Ez a neveltetés, ez az edukáció. (…) Úgy gondolom, nevelési fázisban vagyunk - ez egy evolúció, aminek a részesei lehetünk, és amit szeretnénk folytatni.”
A teljes műsor elérhető a Debrecen Televízió YouTube-csatornáján!
A Dehir.hu kapcsolódó cikke ide kattintva olvasható! Aki a DBSC Kerekasztal cégeihez hasonlóan szeretné támogatni a Dorkász Szolgálat Kék Vödör kampányát, korábbi cikkünkben hasznos információkat találhat a kezdeményezésről!