Legfrissebb híreinkPress Room

5 egyszerű tipp a hatékony home office munkavégzéshez

Ahogy egyre elterjedtebb és elfogadottabb a home office, egyre többünkben tudatosul, hogy otthon legalább annyi minden terelheti el a figyelnünk, mint az irodában. Az otthoni munkavégzés ezért azt is jelentheti, hogy kevésbé vagyunk hatékonyak, és több időt töltünk a feladatok megszervezésével, mint elvégzésével. A United Call Centers csapata 2008 óta dolgozik otthoni munkavállalókkal világszerte, ezért most adunk néhány tippet azzal kapcsolatban, hogy lehetünk hatékonyak home office környezetben is.

1. Naptár és tervezés

Ha otthonról dolgozunk, érdemes előre tervezni, egyeztetni a családdal és barátokkal, mettől meddig tart a munkaidő. A home office nem ugyanaz, mintha szabadságon lennénk, de akik hagyományos munkarendben dolgoznak, ezt nem biztos, hogy tudják. Ha mindent elvégeztünk időben, a szabadidő és a pihenés is sokkal könnyebben tervezhető.

2. Social media-diéta

Könnyű elveszni az információtengerben a Facebookon és más közösségi oldalakon. Az örökkévalóságig lehet görgetni a híreket és kommenteket. A barátok is tömegével küldhetik a vicces videókat, amiket muszáj megnézni „mert csak egy fél perc”. Fontos, hogy kikapcsolódjunk, de tervezzük meg a szüneteket, mintha egy hagyományos irodában dolgoznánk. Így könnyebb elkülöníteni az aktív munkával töltött időt a pihenőidőtől -  ha valóban a munkára koncentrálunk, amikor be vagyunk osztva, jobban figyelhetünk a baráti beszélgetésekre, amikor nem dolgozunk. Így mindenki nyer.

3. Öltözzünk munkához!

Csábító az ágy közepén laptopozni a párnavár tetejéről macis pizsamában, hiszen elvileg úgysem látja senki. De ne engedjünk a kísértésnek! A ruházat jelentősen befolyásolja a tudatállapotunkat, ha rendesen felöltözünk, sokkal komolyabban vesszük a munkát. Persze nem kell frakkban, csokornyakkendőben ülni, de már egy ing és egy farmer is csodákra képes, és a webkamerát is bátrabban bekapcsolhatjuk így.

4. Fizikai felfrissülés

Senkinek nem jó, ha egész nap egy sötét szobában ül. Saját tapasztalatból is tudhatjuk, milyen jót tesz egy kis friss levegő, vagy akár az, ha néhány percig átmozgatjuk a tagjainkat. A sok üléstől nem csak a hátunk fájdul meg, de más problémákat is okozhat, ha hosszú órákon át voltaképpen meg sem mozdulunk. Megteszi akár egy szünet az erkélyen, jó időben akár az ebédidőt is itt tölthetjük, akik pedig olyan szerencsések, hogy a home office-nak egy kertes ház ad otthont, még sokszínűbben kihasználhatják a lehetőségeiket!

5. „Legyünk jelen” home office-ban is!

Ne tűnjünk el az online világ Bermuda-háromszögében. Könnyűnek tűnik lenémítani a telefont és megválaszolatlanul hagyni az emaileket, de a home office alapja a bizalom. Legyen szó bármilyen területről, home office-ban is ugyanolyan lelkiismeretesnek kell lennünk, mint máskor, hiszen munkatársaink és a vezetők egyaránt bíznak abban, hogy mindenki jól végzi a munkáját akkor is, ha nincs közvetlen kontroll. Az otthoni munkavégzés nagy felelősséggel jár – háláljuk meg a belénk vetett bizalmat!

+ 1 Külön helyiség, zárható ajtóval

Ez a tipp leginkább azoknak lesz hasznos, akiknél kisgyermek van a családban. A kicsik ugyanis legkésőbb másfél-két éves korukra már általában elérnek bármilyen kilincset, és minden ajtót szívesen nyitogatnak egy-egy új kaland reményében, főleg, ha párunk épp el van foglalva valami mással. Szülőként mindig nehéz nemet mondani a játékra, de ha fontos, fókuszált munkavégzést igénylő feladatunk van, arra az időre érdemes elvonulni a külvilág elől, hiszen elég csak pár pillanatra kizökkennünk, hogy utána sokszor hosszú perceken át meredjünk magunk elé, vajon épp hol is tartottunk?

Természetesen az otthoni munkavégzésnek is megvannak a maga nehézségei - erről a témáról írtunk többek között korábbi cikkünkben!