5 egyszerű trükk a home office kiégés ellen

 

Tavaly tavasz óta, amikor az egész világ összepakolt, és hazament dolgozni, nagyon sokan próbálták ki azt az otthoni munkavégzést, amit a United Call Centers már 2008 óta gyakorol. Persze mindenki hallotta már a „home office” és a „szabadúszó” kifejezéseket. Azt is tudjuk, hogy nagyon sok előnye van, mint a munka és magánélet stabilabb egyensúlya, nagyobb hatékonyság, fokozott koncentráció, több idő a családdal és a házikedvencekkel.

De vajon tudjuk-e, milyen buktatókat kerülhetünk el már a kezdetektől fogva? Néhány fontos alapelv betartásával még az is sok-sok fejfájást spórolhat meg magának, aki mostanában kóstol bele először az otthoni munkavégzésbe. A United Call Centers régóta élen jár az at home modellre építő contact center és customer service megoldásokban, így szívesen adunk tanácsot azt illetően, hogyan is érdemes belevágni!

1. Maradjunk edzésben

A call center az ülő emberek sportja, bárki bármit mond. Aki a munka részeként napi 5-8 órát ül gép előtt, annak muszáj fittnek maradnia. Érdemes megpróbálnunk legalább az otthoni edzéssel, sokat segíthet akár az aerobic vagy a jóga is! A YouTube-on testedzési tanácsok videók garmadájával találkozhatunk,  érdemes kiválasztani ezek közül egyet-egyet legalább inspirációs forrásként. Persze, csak videókat nézni még nem elég!

2. Táplálkozzunk tudatosan

A kiegyensúlyozott élet alapja a kiegyensúlyozott étrend. Étkezzünk változatosan, lehetőség szerint minél több zöldséget – egy brokkoliba még senki sem halt bele. A munka hevében, az egymást érő online meetingek mellett könnyű elfelejtkezni az étkezésről, de próbáljuk megtartani a rendszerességet, legalább napi háromszor. Az ügyfélszolgálat bármelyik vetülete, legyen szó helpdeskről, telesalesről, vagy leadek generálásáról, szellemi munkavégzés, amihez szintén sok energia kell.

3. Beszélgessünk online

Maradjunk kapcsolatban a csapattársakkal, kollégákkal! Ha csak a munkára fókuszálunk, könnyű lemaradni arról, kivel mi újság. Pár rövid üzenet, vagy cicás GIF a közös chatben, ahol kérdezhetünk, segítséget is kérhetünk, és máris színesebb a napunk. Gondolkodjunk csapatban akkor is, ha fizikailag nem vagyunk egy helyen!

4. Figyeljünk az időbeosztásra

Nagyon fontos, hogy minden feladatra jusson idő. A legtöbben nem szeretünk este hat után is dolgozni, főleg pénteken. Mindennek a kulcsa a jó időbeosztás, erre már számtalan app és program létezik, de akár az Outlook vagy a Gmail is megteszi. Az emlékeztetők segítenek elkerülni a halogatást is, könnyebben szabadulunk meg az „Ej, ráérünk arra még!” csábító gondolatától. Emellett munka közben érdemes lehetőség szerint kizárni az olyan tényezőket, amelyek elterelhetik figyelmünket, legyen az a család, akár a cica, akár a közösségi oldalak hírfolyama.

5. Szánjunk időt a feltöltődésre

Ha a munkahelyünk és az otthonunk egy csapásra ugyanaz a hely lesz, hajlamossá válhatunk a túlmunkára. Adjunk időt magunknak a regenerálódásra! Ha lehet, a munkahelyi számítógéped külön szobában kapjon helyet, így könnyebben ráhangolódhatunk a napi feladatokra. Amikor viszont becsukjuk magad mögött az ajtót, akár fizikai, akár mentális értelemben, szakítsunk időt a pihenésre, hogy másnap újult erővel vehessük fel a fonalat.

Az otthoni munkavégzés rengeteg lehetőséget rejt a kiteljesedésre és a karrierépítésre. Ez kifejezetten igaz a contact center szolgáltatásokra, hiszen itt kamatoztathatjuk nyelvtudásunkat, kommunikációs és szociális készségeinket, és voltaképpen csak egy számítógép, internet, és egy headset kell ahhoz, hogy belevágjunk. Reméljük, segíthettünk ezzel a pár ötlettel abban, azoknak, akik számára új terep a home office.