Június 2-án ismét DBSC Coffee Talk

Június első szerdáján, immár harmadik alkalommal DBSC Coffee Talk! A Debrecen BSC Kerekasztal által szervezett angol nyelvű online esemény során ezúttal Lőrincz Ákos, a United Call Centers munkatársa beszélget majd a multinacionális üzleti szolgáltató szektort érintő témákról, személyes tapasztalatokról olyan vendégekkel, mint Hadobás Barbara (Flowserve), Juan Arbelaez (DIEHL Aviation), Talal Khalid (Transcosmos) és Szilágyi László (4iG).

A sorozattal kapcsolatban Lőrincz Ákosnak tettünk fel néhány kérdést.

Hogyan indult a DBSC Coffee Talk?

Az alapgondolat az volt, hogy jó lenne pár olyan nyitott alkalmat is szervezni, ami nem csak a Debreceni Egyetem hallgatóinak szól, vagy azoknak, akik például bölcsészkarra, gazdaságtudományi karra járnak, és amire más szakok, más egyetemek hallgatói is eljöhetnek. Hasonló témákat dolgozunk fel rövidített változatban, mint az egyetemi kurzusainkon, emberközeli nézőpontból, hogy mindenki könnyen megértse, mi is az üzleti szolgáltató szektor, milyen emberek dolgoznak itt. A résztvevők akár vezetőkkel is beszélhetnek, és olyan témákról hallhatnak, amelyek számukra is érdekesek lehetnek: hogyan kell belépni a munka világába, mik a lehetőségeink diplomával, vagy akár csak egy nagyon erős, akár külföldön szerzett nyelvtudással. A beszélgetésekre jellemző egy laza, kávéházi hangulat, ahogyan erre a sorozat neve is utal.

A következő alkalomnak mi lesz az érdekessége?

Az eddigiektől eltérően most nem olyan szakemberek, cégvezetők lesznek a vendégeink, akik adott esetben tíz-tizenöt éve vannak a pályán, hanem olyan kollégák, akik két-három éve kezdtek el dolgozni, elvégezték az egyetemet valamilyen szakon, aztán a mi szektorunkban kötöttek ki. És lehet, hogy szociálpedagógiát tanultak az egyetemen, de most esetleg könyveléssel foglalkoznak. Ugyanis ha valaki rendelkezik egy nagyon erős nyelvtudással, akkor ezek a vállalatok minden más szakmai tudást meg tudnak adni. Ez az iparág egyik érdekessége: az úgynevezett soft skillek, mint a beszédkészség, a kommunikáció fontosabbak, mint mondjuk a természettudományi ismeretek.

Az előadók névsorán végignézve látható, hogy igazi nemzetközi csapat állt össze jövő szerdára.

Így van. Ezúttal kicsit a Debrecenben élő diákok szemével is meg tudjuk vizsgálni a várost. Juan Kolumbiából érkezett, Talal pedig Kuvaitból, itt tanultak, itt dolgoznak, és valamilyen oknál fogva minket választottak, ezt a várost, hogy akár hosszabb ideig itt képzeljék el a jövőjüket. Fontos, hogy bemutassuk, milyen sokszínű ez a szektor minden tekintetben, nagyon sok emberrel találkozhatunk, dolgozhatunk együtt. Általuk mi is nagyon értékes tapasztalatokat gyűjthetünk más országok kultúrájáról, más népek munkához való hozzáállásáról, és persze ők is tanulhatnak általunk.

Személyesen neked is különleges lesz ez az esemény, hiszen most debütálsz majd műsorvezetőként, ugye?

Az ilyesmi mindig izgalmas, bár a szerep nem teljesen idegen, hiszen tartottam már a Debreceni Egyetemen előadásokat magyar és angol nyelven ugyanezekben a témákban.

Kiknek nem érdemes kihagyniuk a jövő szerdai online előadást?

Elsősorban azoknak, akik tudnak angolul, hiszen a beszélgetés nyelvével is azt szeretnénk hangsúlyozni, mennyire hasznos és fontos a mai világban a nyelvtudás, ezen belül pedig bárkinek, aki most végezte el az egyetemet, állást keres, vagy csak általánosságban szeretne megismerkedni a szolgáltató, illetve IT szektorral. Aki régóta benne van a szakmában, lehetőséget kaphat, hogy kicsit visszagondoljon arra, milyenek voltak a kezdetek, mennyit változott a világ, a munkavállalók elvárásai, a diákok tapasztalatai. Az előző epizódban is szóba került, hogy tizenöt-húsz évvel ezelőtt mennyire mások voltak a lehetőségei azoknak a piaci szereplőknek, akik úttörőknek tekinthetők ezekben az ágazatokban Magyarországon, mint azoknak, akik most, fiatalon csöppenek bele. Ez jó összehasonlítás lehet bárki számára, milyen sokat fejlődött ez a szektor.

További információk a Debrecen BSC Roundtable felületein, és a kapcsolódó Facebook-eseményen!