USE Belső Képzési Akadémia

2016 márciusában a United Call Centers Kft. létrehozta a USE Belső Képzési Akadémiát, reagálva a saját képzés és tudás alkalmazásának igényére, amely rövid idő alatt meghatározó és jövőbemutató vállalati elemmé vált.

A program célja, hogy a munkatársakat egy tanulási folyamatba helyezze, továbbá a munkavégzéshez szükséges kompetenciákat folyamatosan fejlessze. Fontos a rendszerben történő gondolkodás a tréningek során is, hiszen így munkatársaink motiváltabbak, sikeresebbek lesznek. Tapasztalatból tudjuk, hogy tréningjeink akkor érik el igazán céljukat, ha a résztvevők látják, honnan hová tartanak, és ami még fontosabb, érzik, hogy hasznos, a mindennapokban is használható tudásanyaggal gyarapodik eszköztáruk.

A USE Belső Képzési Akadémia a kompetenciák fejlesztését három szintben határozta meg. Minden egyes szint tematikus modulokból tevődik össze, amelyek teljes mértékben lefedik az értékesítői, és a vezetői kompetenciák fejlesztését. Minden képzési modul vizsgával zárul, sikeres teljesítés esetén léphet tovább a munkavállaló a következő szintre.

Lássuk, hogyan néznek ki a gyakorlatban az említett modulok:

Alapszint

  • Szakmai képzés
  • Értékesítési látásmód tréning

Az alapszintű képzésünkön 120 kollégával dolgoztunk együtt.

Középszint

  • Önismeret és készségfejlesztés tréning
  • Hatékony- és asszertív kommunikáció tréning
  • Konfliktuskezelés tréning
  • Eladás művészete tréning
  • Kérdezéstechnika – haszonérvelés tréning
  • Áralku – Zárási technika tréning
  • Egyéni fejlesztés – Coaching

A középszintű tréningünkön 120 kollégával dolgoztunk együtt.

Mesterszint

  • Tárgyalástechnika tréning
  • Prezentációstechnika tréning
  • Időgazdálkodás tréning
  • Vezetőképzés tréning
  • „Train the trainer” tréning
  • Csapatépítő tréning

Mesterszintű képzésen 160 kolléga vett részt.

A szakmai ismeretanyagok nem pusztán az ügyfélkezelés területeit fedik le, legalább annyira fontosnak tartottuk az önismereti, egyénre vonatkozó, mindennapi tudásanyag beépítését is az elméleti és gyakorlati ismeretek területein. Trénereink egyéni, csoport-és vállalatszintű elvárásoknak megfelelő tréningeken, meghatározott időközönként, szakmai kulcselemeket és vállalati sajátosságokat ötvözve építik munkatársaink szakmai és egyéni fejlődését a legfontosabb fejlődési elemek közé.

A visszajelzések során folyamatosan alakítjuk, akár egyénre, vagy csoportokra szabottan is az anyagokat, hiszen a friss, aktuális ismeretanyag használata az egyik legfontosabb tényező egy belső képzési program életében. Nagyon jó látni a munkatársakat, akik odaadásukkal, lelkesedésükkel parádés légkört teremtenek a tréningek alatt, és közreműködésükkel, valamint szakképzett trénereink segítségével beigazolódott az a mondás, hogy „játszva tanul az ember”!

Mit ad a USE Belső Képzési Akadémia?

  • Készségfejlesztést
  • Tudást
  • Látásmódot
  • Motivációt
  • Karrierprogramot
  • Minőséget
  • Rendszerességet
  • Professzionalitást
  • Hatékonyabb értékesítési mutatót
  • Magasabb eredményességi rátát
  • Alacsonyabb ügyfél-lemorzsolódási eredményt

A tréningek végeztével azonban nem áll meg a folyamat, mondhatnánk azt is, hogy szinte akkor kezdődik igazán.

A USE készségfejlesztő tréningjei után a képzésben résztvevő kollégák tréningértékelő lapot töltenek ki, mely tartalmazza az elvárásuk teljesülését, a képzés színvonalát, a tréner/oktató tapasztalatát, a csapat működését, a tanultak hasznosíthatóságát, így egy komplex képet nyújt nekünk az addigi tapasztalatokról. A tréning értékelőlapjait összesítés után elküldjük a vezetőknek, és írunk mellé egy szakértői véleményt a képzésről, a csapat összetételéről, hogy minél tisztább képet kapjunk a fejlesztés adott szakaszáról.

Beépítés a fejlesztési folyamatokba

Az összesített tréningértékelő lapok eredményeit, fejlesztési terveit, javaslatait figyelembe vesszük és beépítjük a fejlesztési folyamatainkba. Mivel egy fejlesztési tervet nem tudunk, és nem is akarunk változtatás nélkül minden kollégánál alkalmazni, ez rendkívül jó alapot ad a további egyéni fejlesztések személyre szabott kialakításához. Így mindenki abban fog tudni előre lépni, amiben valóban szüksége van fejlődésre.

A tréning befejeztével a tanulás folyamata nem ér véget. Ahhoz, hogy egy adott kompetencia alkalmazás szintjén valóban készséggé váljon, további gyakorlásra, időre van szükség. A tréning után lelkes és motivált emberek térnek vissza a munkájukhoz. Fontos, hogy a tréning résztvevői folyamatosan kapjanak segítséget és motivációt a további fejlődéshez. A Soft Skill Team ebben tud igazán segíteni, hogy az egyéni fejlesztés segítségével a tudás beépüljön és készséggé váljon.

Belső képzési akadémia a szabadban

A sikeres pizzázós sportnapok után most egy gokartos csapatépítőt szerveztünk a Soft Skill Tréning Team segítségével, a USE Belső Képzési Akadémia újabb moduljainak felhasználásával.

Képzési akadémiánk elemeit beépítettük olyan játékokba, amelyekkel játszva fejlődhetünk. Mint minden csapatépítő rendezvényünkön, elsősorban az élményekre koncentráltunk. Csapatokat alkotva több játékot kombináltunk, hogy mindenki megtalálhassa egyénre szabottan azt a játékos gyakorlatot, amely számára a legkedvezőbb. A teljesség igénye nélkül a gokart versenytől, a kutató játékon át, a bizalomerősítő, vagy a sportosabb gyakorlatokig mindent kipróbálhattunk. A mozgásigényű feladatokba csempészett elméleti ismeretek sem maradhattak el, de a szóban forgó tevékenységet általában a csapatösszetartás, team építés, önmegvalósítás területeket célozzák elsősorban.

A United Call Centers csapatfogalma

A USE Belső Képzési Akadémia létrehozása és folyamatos fejlesztése egyértelműen előremutató egység a United Call Centers folyamataiban. A szakmai ismeretek átadásától kezdve a csapatkohéziós jellemzőkig, a legtöbb területre hatással van. Oka, hogy számunkra a tudásgyarapítás egyik legfontosabb közege a csoportos gondolkodás. Az egyén tapasztalataiból, a szakmai elvárásokból és a tréner által biztosított feladatokból összekovácsolt eredmények a mindennapokban köszönnek vissza.

A csapat kültéren is csapat, az egyszer biztos! - szólt a tréneri felkiáltás a program kezdetekor. A nap végén pedig, a fáradt, ámde a játékos gyakorlatoktól feltöltődött munkatársak egyöntetűen szavaztak: a játékos fejlődés ugyan minden foglalkozáson megtalálható, de az outdoor eseményeken lehet csak igazán, szabadon átadni magukat a fejlődésnek.

Köszönjük a USE Belső Képzési Akadémiának a színvonalas csapatversenyeket, a kollégáknak, hogy lelkesedésükkel hozzájárultak egy újabb színvonalas csapatépítő sikeréhez!