Támogassunk együtt rászoruló családokat a Dorkász Szolgálat Kék Vödör kampányával!

 

A United Call Centers számára már hagyomány, hogy az ünnepi időszak közeledtével jótékonysági kezdeményezéseket támogatunk. A Szeretet Sütigyár, az Egy doboznyi szeretet, a Magyar Vöröskereszt Hajléktalanokat Gondozó Központjának javára szervezett adománygyűjtés és a Mikulás-est után idén a Debrecen BSC Kerekasztalt alkotó cégekkel együtt segítjük a Dorkász Szolgálat „Kék Vödör” kampányát, melynek keretében a szervezet rászorulók számára biztosít tartós élelmiszereket.

A Kék Vödör tartósélelmiszer-gyűjtő akció egy szociális étkeztetési projekt. A projekt fő célja, hogy felhívja azok figyelmét az adományozás fontosságára, akiknek van lehetőségük hátrányos helyzetű embertársaikon segíteni. A Dorkász Szolgálat 12 literes műanyag tároló vödrökben gyűjt tartós élelmiszert rászorulóknak; a projekten keresztül hátrányos helyzetű időseket, csonka családokat és tartós beteget ápoló családokat támogatnak, ahol a havi bevétel nem teszi lehetővé, hogy minden nap elegendő étel kerüljön az asztalra.

Kiss Ábel Lukács, az Alapítvány igazgatója így beszélt a szervezet tevékenységéről, és a karácsonyi adománygyűjtésről:

„A Dorkász Szolgálat Kék Vödör kampánya 12 éve indult Magyarországon, nemzetközi szinten már a kilencvenes évek óta vannak hasonló kezdeményezéseink. A kampány során 12 literes, zárható tetejű kék vödrökben gyűjtjük a tartós élelmiszereket mélyszegénységben élő, rászoruló családoknak, idős embereknek. Tipikusan olyan fogyasztási cikkekről van szó - liszt, cukor, rizs, tészta, olaj, konzerv, esetleg fűszerek, szószok, és természetesen a kicsikre gondolva édesség - amelyek azokban a háztartásokban is felhasználhatók, ahol olykor alapvető konyhai felszerelések hiányoznak. Konkrétan nincs konyha, mikrohullámú sütő vagy bármilyen sütésre alkalmas edény, de például vizet melegíteni tudnak. Évente 3-4000 vödör telik meg, ezekkel körülbelül 8-10000 embernek tudunk segíteni. Évente többször szervezünk ilyen gyűjtéseket, az év végi kampány célja pedig kifejezetten az, hogy kicsit boldogabbá tegyük a karácsonyt, gazdagabbá az ünnepi asztalt azok számára, akik nem azon gondolkodnak, milyen új ruha, vagy játék kerüljön a fa alá, inkább azon, lesz-e ennivaló az asztalon. Az adománygyűjtés jelenleg 35 települést érint elsősorban Kelet-Magyarországon, de Erdélyben és Kárpátalján is igyekszünk segíteni, ahol lehet. 

Statisztikai adatok alapján Magyarországon legalább 520 000 ember él mélyszegénységben, de ez a szám a valóságban még nagyobb. Itt olyan élethelyzetekre kell gondolni, amikor valaki nem tudja megoldani a mindennapi élelmiszerek beszerzését, komfort nélküli lakhatási körülmények között él a család, a gyerekek nem tudnak eljutni iskolába, nincs lehetőség ruhák, tanszerek vásárlására. A rászoruló családok mellett sok az olyan nyugdíjas, akik huszonpárezer forintból élnek havonta, ebből kell megoldaniuk, hogy 30-31 napig legyen betevő, és kifizessék az egyéb megélhetési költségeket, gyógyszereket. A többségi társadalom számára ez nehezen képzelhető el, pedig nem csak a leszakadó, elnéptelenedő aprófalvakban látható a jelenség. Ha Miskolcról vagy Debrecenről beszélünk, nem kell 5-10 percnél többet autóznunk, hogy találkozzunk olyanokkal, akik vezetékes víz, fürdőszoba-konyha nélkül élnek, úgy a belvárosban, mint a környező településeken. Az olyan emberek számára, akiket adott esetben hosszú hónapokig nem látogatnak a rokonaik, nagyon nagy segítség, ha valaki visz egy kis adományt, megkérdezi tőlük, hogy vannak, adott esetben megsimogatja a kezüket, és beszélget velük néhány percet.”

Kozma Richárd, a United Call Centers ügyvezető igazgatója a következőket mondta el a kezdeményezésről:

„Az, hogy Családbarát Munkahely és Felelős Foglalkoztató vagyunk, nemcsak elismerés, de a szó pozitív értelmében arra is kötelez is minket, hogy jó példát mutassunk. Az ünnepek közeledtével minden évben gondolunk azokra, akik bármilyen szempontból nélkülöznek, hiszen ilyenkor, amikor a legtöbben ünnepelnek, ha lehet, még fontosabb, hogy lehetőleg senki ne érezze úgy, magára hagyták. Nagy örömünkre szolgál, hogy idén a DBSC Kerekasztalt alkotó vállalkozások között mi is támogathatjuk a Dorkász Szolgálat kezdeményezését. Reméljük, ezzel másokat is inspirálunk majd arra, hogy a saját lehetőségeik mentén álljanak egy-egy jó ügy mellé.”  

Aki szintén támogatná a Dorkász Szolgálat Kék Vödör kampányát, hogy minél több rászoruló család asztalára jusson élelmiszer, a következőképpen vehet részt az adományozásban:

  1. Keresse fel a Dorkász Egyesület weboldalát ezen a linken!
  2. Húzza a Kék Vödröt a bal oldali gyűjtőbe!
  3. Húzza a megvásárolt termékeket a Kék Vödörbe.
    (Ha nincs idő válogatásra, a legalsó virtuális polcon kész vödrökből is lehet választani.)
  4. Kattintson a „Tovább a fizetésre” gombra!
  5. Kövesse a hátralevő lépéseket, majd egy bankkártyás fizetés után már küldhető is az online adomány!

Ha segítségre van szüksége, kérjen segítséget az Alapítvány munkatársaitól a dorcascenter@gmail.com e-mail címen, vagy a +36 52 441 119 telefonszámon.

További információk a Dorkász Szolgálat Alapítvány és a Debrecen BSC Kerekasztal elérhetőségein!