Ha jól értesültem, az ügyfélszolgálatos munkatársi és csoportvezetői feladatok kövezték ki a jelenlegi munkakörödhöz vezető utat. Mi az az erő, ami új karrier felé hajtott az operációból a technológia világába?
Diákként kezdtem a UCC-nél dolgozni az ügyfélszolgálaton. Ekkor még fesztiválokra gyűjtöttem és a munkát ugródeszkának tekintettem, mivel engem elsősorban a technológia érdekelt. Gyerekkorom óta bújom a tech sajtót, követem a változásokat, karban tartom a család minden laptopját. De megszerettem a UCC-t és az ügyfélszolgálatot. Az eredmények is jók voltak, első hónapban sikerült a sales hívásokban rekordot dönteni. Másfél év után pedig jött az új kihívás: csoportvezető lettem.
Vezetőtársaimmal állandóan versengtünk, igyekeztünk a legjobbat kihozni magunkból és a csapatokból, de munkán kívül a legjobb barátok voltunk. Szabad kezet kaptunk, kihasználhattuk a kreativitásunkat, kísérleteztünk. Kollégáim is igyekeztek mindig új lapokat előhúzni. Leteszteltük például, hogy hogyan boldogul egy munkatársunk egyszerre 7-8 kampánnyal. Jól ment neki, így belőle tréner lett, belőlem pedig sales menedzser. Bár azt mondták rám „fiatal és szabályozatlan” vagyok - „egy Punk” - de hittek bennem.
A hátizsákodba bekerült az IT vezetői feladatvégzés is. Ezt a batyut még megfejelted az információ biztonsággal és az üzletfolytonosság biztosításával. Megéltél olyan pillanatot, amikor elbizonytalanodtál, hogy ez már túl sok?
Gyakran előfordul, de hamar elmúlik. Egy-egy partneri találkozáskor például mindig rájövök, milyen szerteágazó tapasztalatom van, amivel segíteni tudom a UCC szervezetét, hogy együtt sikeresek maradjuk. Nagyon szeretem, ha változatos feladataim vannak, mindig nyitott vagyok az új kihívásokra. Nem tudnám elképzelni magam egy nagyvállalat vezetőjeként, ahol csupán egyetlen funkciót látok el. 😊
Az olvasókat nagyon érdekelné milyen lépéseket kell megtenni ahhoz, hogy valaki úgy, ahogyan Te is az AI világában otthonosan mozogjon.
Erre még nincs receptem. Az biztos, hogy céltudatos vagyok, és nem nyolcórás munkaidőben gondolkodom. A fesztiválozást hamar lecseréltem a munkára és az önfejlesztésre. Az AI egy nagyon felkapott és nehéz terület. Nem szabad leragadni, másnapra már elavul a tudás, rendkívül dinamikusan változó terület, ami pillérjeiben tér el a klasszikus szoftverfejlesztéstől.
Úgy gondolom, hogy a kollektív és pragmatikus stratégiai gondolkodás vezet a sikerhez. A pozícióval jár a felelősség, és látni kell a jövőt. Határozott iránymutatás szükséges, de a one-man-show nem működik, szükséges egy TOP csapat. 😊
Azt javaslom az olvasóknak, hogy ne féljenek néha elképzelni a lehetetlent és olyan motivációt felállítani, ami elérhetetlennek tűnik. Garantáltan kemény út lesz, de egyszer csak azt veszik majd észre, hogy a múltkor még elérhetetlennek tűnő szituáció bekerül a sikersztorik könyvtárába. Ha valaki ezzel a gondolkodásmóddal él és elfogadja, hogy ez bizony egy életre szól, bármilyen területről is legyen szó, talán ez egy jó tanács ahhoz, hogy bárki magabiztosnak és elégedettnek érezhesse magát.
Mi okozta a legnagyobb kihívást az eddigi karrierutad során?
Számomra a legnagyobb kihívást az adminisztrációs feladatok jelentik… (nevet) De persze sorsszerű, hogy az ISO szabványkövetéssel kapcsolatos feladatok mindig nálam kötnek ki – csak hogy ki kelljen lépnem a komfortzónámból. Viccet félretéve, karrierem során egyszer egy nagyon nagy létszámú csapatot kellett irányítanom, és ez sok konfliktussal és tanulással járt. Fiatalon kerültem vezetői pozícióba, ekkor még kevés rutinom volt, de rengeteg munkával nagyon nagy tapasztalatot sikerült összegyűjteni. Ha akkor megijedek a kihívásoktól és kihátrálok, ma nem lennék itt.
Nagyszerűt akkor lehet kitalálni, amikor megolajozod a fantáziádat és túllépsz a nyilvánvaló dolgokon. Ezen gondolattal eljátszva, szerinted mi várhat még rád a szakmai jövődben?
Azt hiszem, a technológia végig fogja kísérni az életemet. Valaminek nagyon félre kell mennie a világban ahhoz, hogy letérjek erről az útról. A világ vezető vállalatival dolgozunk, partnereinkkel való találkozásaim során azt tapasztalom, hogy tanácsadóként tekintenek ránk, unikálisnak értékelik a tudásunkat, ami rendkívüli motiváció számomra.
Biztosan hiszem, hogy rövid időn belül rendkívül komoly hatásokat vált majd ki a technológia evolúciója, hasonló piaci átrendeződésre számítok, akár az internet elterjedése idején volt tapasztalható, de magabiztos vagyok abban, hogy az elmúlt 5-10 év - gyakran kevésbé látható- befektetett munkájának köszönhetően továbbra is a legnaprakészebb és megkerülhetetlen üzleti szolgáltatójaként pozícionálnak majd minket a hazai és nemzetközi piacon egyaránt.
A mai nyomasztó munkaerőpiaci körülmények között a vállalatok egymással versengenek a legkiválóbb munkatársak felkutatásában. Te mit mondanál, miért válasszák következő állomásnak a UCC-t?
A UCC egy nagyvállalat, mínusz bürokrácia és egyéb kötöttségek, plusz kreatív tér és rendkívül cooperatív, high-end tudású munkatársakból álló nagybetűs csapat. A TOP márkákkal dolgozunk, egy kifejezetten kompetitív piacon. Minden felvételikor elmondom, hogy ez nem egy könnyű szakma, felelősségvállalás, éles ész és dinamizmus kell minden percben. Cserébe egy nemzetközi, felsőpolcos szakmai tudást garantáló környezetet biztosítunk, ahol támogató munkatársakkal, barátokkal minden nap más kihívást oldunk és ünneplünk meg sikersztorikat.
Szóval ez nem a könnyebbik út, de az biztos, hogy hosszú távon a jobb választás! 😊